Modul

Personalistika a docházka

  • Chcete mít aktuální přehled o nákladech na pracovníky?
  • Zabírá Vám administrativa související s personalistikou příliš času?
  • Daří se Vám získávat správné zaměstnance?

Zaměstnanci jsou nejdůležitější, ale zároveň nejdražší součást každé firmy. Vedle výplat můžeme do těchto nákladů zařadit také rozsáhlou podpůrnou administrativu. S modulem Personalistika a docházka informačního systému QI dosáhnete významného zrychlení i zjednodušení všech souvisejících procesů. Pomůže Vám při zpracování mezd, získáte přehled o docházce i dovolených a pracovnících samotných (jejich profesním zařazení, vzdělání, schopnostech a stavu zadaných úkolů). Modul je vhodný jak pro jednosměnný, tak vícesměnný provoz a může ho využívat neomezené množství zaměstnanců.


Specializované funkce

Ochranné pomůcky

  • Důraz na bezpečnost práce je nezbytný, proto QI eviduje ochranné pracovní pomůcky v návaznosti na jednotlivé pozice i konkrétní osoby. Stačí se podívat do formuláře a hned zjistíte, kdo má na co nárok. Součástí funkcionality je také přehled vyžadovaných pracovních prostředků v porovnání s tím, co zaměstnanec skutečně čerpal. Všechny položky systém zobrazuje v reálném čase, proto Vám nic neunikne.
  • Správným výběrem ochranných pomůcek předejdete situaci, kdy je zaměstnanec odmítne použít. V QI můžete vést podrobnou evidenci rozlišovacích atributů (například velikost, materiál, potřeba dioptrií u pracovních brýlí) u každého pracovníka. Všichni pak dostanou přesně to, co potřebují.

Stáhnout leták Ochranné pomůcky (PDF) >>

Jídelna

  • Řešíte agendu kolem stravování zaměstnanců moderně a efektivně? K jejímu komfortnímu zpracování významně přispěje inovovaná funkcionalita Jídelna – výdej stravy. Pomůže:– osobám zodpovědným za stravovací agendu – díky automatizaci všech procesů (např. vyhodnocení objednávek, sledování nároku na oběd za zvýhodněnou cenu, elektronická výměna dokladů s dodavatelem stravy) ušetří čas a vyhnou se chybám.
    – mzdové účetní, která nemusí zpracovávat srážky za stravu. Při využívání modulu Mzdy se údaje do mezd propíšou automaticky.
    – strávníkům (jak zaměstnancům, tak externistům), protože objednávání jídel je rychlé a jednoduché, stejně jako případné storno.
    – obsluze v kantýně, která nemusí odepisovat obědy ručně (děje se tak automaticky). Při výdeji odpadá výběr papírových lístků: strávníkova objednávka se objeví na obrazovce terminálu.

Stáhnout leták Jídelna (PDF) >>

Ze začátku to chtělo i trochu trpělivosti s některými pracovníky, teď už si ale nikdo nevzpomene, že celý život používal papírové píchačky. Při zavádění jsme byli připraveni na možné drobné problémy, vše však proběhlo dobře.

Ing. Jiří Kozák

MBA, ředitel společnosti CEDIMA


Implementoval partner:

Proč si modul pořídit

  • Zajistí přehled o nákladech na výběrová řízení i vzdělávací akce a ostatních položkách spjatých s personální agendou, kterou kompletně pokryje.
  • Získáte aktuální informace o příchodech, odchodech a nepřítomnosti zaměstnanců. QI všechna data zpracovává v reálném čase. Také zajistí přesné podklady pro mzdy.
  • Hlídá pauzy i přesčasy, vše se promítá do mzdových podkladů.
  • Díky náhledu na aktuální docházková data můžete přesněji plánovat kapacity.
  • Minimalizuje administrativní povinnosti spojené s žádostmi o dovolenou i stravenkami.
  • Při náboru spolehlivě identifikuje pracovníky, kteří se hodí na obsazovanou pozici.

Komu se Personalistika a docházka hodí?

Modul pomůže vedení společnosti, manažerům, HR specialistům nebo mzdovým účetním. Pokryje totiž všechny personální operace od zajištění zaměstnanecké evidence až po analýzu a ohodnocení výkonů. Veškeré údaje mohou být využity při zpracování mezd. Zaměstnanci jednoduše zjistí počet odpracovaných hodin a stav zbývající dovolené.


Jak Docházka a personalistika pomáhá?

Vede podrobnou a přesnou personální evidenci

Modul pokryje všechny personální operace od zajištění zaměstnanecké evidence až po analýzu a ohodnocení výkonů. Veškeré údaje mohou být využity při zpracování mezd. V QI také snadno nastavíte plán pro edukaci zaměstnanců a zvyšování jejich kvalifikace. To vše včetně odhadu i vyhodnocení finančních nákladů na jednotlivé akce. QI také předkládá informace o volných pracovních místech i uchazečích o zaměstnání. Lze v něm sestavovat výhledový plán pro navyšování kapacit nebo případné zeštíhlování struktur a snižování stavů.

Zaznamenává, eviduje a vyhodnocuje dobu, kterou zaměstnanec strávil v práci

Pracovník při příchodu do firmy přiloží čip nebo kartu k terminálu, který kontakt zaznamená a informaci ihned předá do QI, stejně se děje i při odchodu, kuřácké pauze nebo návštěvě lékaře. Na základě těchto údajů systém zpracovává a vyhodnocuje odpracovanou dobu i nepřítomnost (je možné rozlišit různé varianty, například dovolenou, náhradní, studijní i neplacené volno, dárcovství krve). QI také zohledňuje, zda jde o standardní den, víkend, svátek či zda pracovník plní pohotovost. Propojení s modulem Mzdy umožní automatické zpracování výplat.

Varianta Docházky pro menší firmy

Zjednodušená docházka je vhodná pro firmy, ve kterých mají všichni pracovníci přístup do informačního systému. Zahrnuje evidenci pohybů, přítomností a nepřítomností zaměstnanců přímo ve formulářích QI, nejsou tedy potřeba terminály.

Dokáže sledovat přesčasy a přestávky

S QI bude přesné dodržování pauz realitou. Umožňuje automatické generování pevných přestávek i jejich odpočítávání od odpracované doby. Systém zaznamenává a eviduje přesčasy, které se taktéž promítají do mzdových podkladů.

Umožňuje kontrolu přítomnosti pracovníků i efektivní plánování kapacit

Ihned po příchodech zaměstnanců má nadřízený k dispozici aktuální náhled na docházková data, při kontrole se porovnávají s plánovanými směnami. Zároveň jsou evidovány všechny předem domluvené nepřítomnosti. Získáte tak přehled o skutečných kapacitách zaměstnaneckých týmů a pracovní procesy naplánujete efektivněji.

Zmenšuje byrokracii kolem žádostí o volno i stravenek

Zaměstnanci mohou o dovolenou žádat přímo v QI, tu pak lze potvrdit, nebo zamítnout rovnou z kanceláře jediným klikem. Každý termín zobrazíte v návaznosti na firemní kapacity. Systém poté automaticky zašle konkrétnímu pracovníkovi e-mail s informací, jak byla žádost vyřízena. S QI odpadá i složité počítání příspěvků na stravu – z jednoho formuláře přesně zjistíte, na kolik stravenek má kdo nárok.

Získáte nástroj pro rozpoznání silných a slabých stránek jednotlivců i týmů

Specializovaná obchodní jednotka Personální psychometrické dotazníky a testy zaručí přehled o kandidátech do výběrového řízení i stávajících pracovnících včetně informací o osobnosti, pracovní motivaci, schopnosti zvládat zátěž nebo manažerském stylu. Respondentům jednoduše (také skrze kontakty v QI) zašlete dotazníky, které slouží k diagnostice osobnostních a pracovních charakteristik. Ti je vyplní prostřednictvím webové aplikace – přístup je realizován přes unikátní URL adresu zaslanou e-mailem. Výsledky se přenesou do QI včetně výstupní zprávy ve formátu PDF. Všechny dotazníky jsou vyvíjeny podle standardů EFPA (European Federation of Psychologists´ Associations).


Náhledy modulu

Kompletní přehled nad docházkou Vašich lidí
QI Vám umožní vyhodnocovat informace o lidských zdrojích
Personální dashboard
Personální psychometrické dotazníky
Mějte kontrolu nad vzděláváním svých zaměstnanců
Spravujte žádosti o dovolené

Personalistika a docházka


Zaujal vás
informační systém QI?

Odešlete nám dotaz nebo nezávaznou poptávku.

Kontaktujte nás