Modul
Servis a údržba
Víte, kolik platíte za servis a opravy firemního zařízení?
Dokážete tyto náklady efektivně vyhodnotit ve svůj prospěch?
Poskytujete servisní nebo opravárenské služby a chcete mít pod kontrolou všechny firemní procesy?
Náklady na udržování a opravy firemního zařízení mohou výrazně ovlivnit rozpočet podniku. Nesnadné to ale mají i společnosti, které servis poskytují: pro ně je nutností absolutní přehled o zakázkách. Modul Servis a údržba informačního systému QI poslouží oběma stranám – dokáže vést podrobné evidence o opravách a plánovat i řídit servisní zásahy.

Původní systém sice obsahoval modul, s jehož pomocí jsme zpracovávali a sledovali servisní zásahy. Vyhodnocování například s ohledem na mzdy ale bylo téměř nemožné. Nyní se na data můžeme dívat z různých pohledů. Jednoduše dohledáme historii konkrétního vozíku a vyhodnotíme použití náhradních dílů. Ve výsledku pak zjistíme, kolik zákazníka oprava stála, a v návaznosti na to mu můžeme nabídnout výhodnější alternativu.
Ing. Vladimír Horák
ředitel společnosti UHS JAKOS
Proč si modul pořídit
- Umožňuje efektivně vyhodnotit náklady spojené se servisem technického zařízení.
- Poskytuje okamžitý přehled o stavu zařízení a veškeré informace o jeho opravách.
- Nabízí harmonogram předepsané a periodické údržby.
- Sleduje kapacity firemního zařízení – například upozorňuje na plánované i neplánované odstávky strojů.
- Pomáhá smluvně podchytit poskytovaný servis.
- Jako celé QI má i Servis a údržba jednoduché ovládání a je možné napojit ho na ostatní moduly. Díky tomu můžete servisovat všechna zařízení evidovaná v QI.
Komu se Servis a údržba hodí?
Společnostem, které si nechávají vybavení opravovat, nabízí rychlý a jednoduchý přehled o stavu zařízení a shrnutí o jeho opravách. Firmám, které poskytují servisní služby, modul automaticky vygeneruje plánované zásahy. Ty zařazuje do přehledného plánu. Organizacím, které servisují nebo opravují majetek dalších firem a zároveň spravují vlastní zařízení, zajišťuje například tvorbu interních dokladů o evidenci oprav v rámci firmy.
Jak Servis a údržba pomáhá?
Výrobní stroje, výpočetní technika, automobily nebo třeba projektory – informační systém pomůže spravovat veškerá firemní zařízení. Podává přehled o průběhu oprav, porovnává zamýšlené a skutečné náklady na servis nebo pomůže se smluvním zajištěním těchto procesů. Také s ním můžete sledovat odstávky strojů. QI dodává i příslušné statistiky, podle kterých je snadné vyhodnotit, zda je oprava ještě efektivní.
Problémům se můžete snadno vyhnout díky plánování údržby zařízení. S QI ho zvládnete levou zadní: umožňuje efektivně zařadit mezi firemní procesy pravidelný servis s návazností na kapacitní plány zdrojů. Součástí modulu je i přehled všech plánovaných servisních zásahů.
Evidence požadavků, rychlá tvorba přijatých objednávek, smluvní zajištění všech zakázek, sledování plánu předepsané údržby nebo konečné vyúčtování za poskytnuté služby – QI firmám z opravárenského nebo servisního oboru pomůže s komplexem procesů, které jsou pro ně specifické. Vy i Váš zákazník budete přesně vědět, co údržba obnáší a v jakých periodách ji lze očekávat. Každou zakázku můžete jednoduše dohledat, například podle sériového čísla.
Potřebujete dosledovat, kolik času zaměstnanci tráví na servisních akcích? V QI lze porovnávat jednotlivé výkony servisních techniků. Prostřednictvím informačního systému navíc můžete zaměstnancům přidělovat úkoly a plánovat jejich pracovní dobu.
I na podniky, které zabezpečují servis svým zákazníkům a zároveň potřebují řídit údržbu vlastních strojů a zařízení, je QI připraveno. Kromě již uvedených funkcí mohou využít přehledy, které lze tvořit podle nejrůznějších hledisek – například souhrny o zákaznících, příčinách oprav, spotřebě materiálu nebo provedené práci.
Je na Vás, jestli budete využívat standardizované servisní postupy nebo začnete tvořit vlastní procesy v rámci firmy. Všechny pracovní metody jsou v informačním systému uloženy, proto s QI snadno udržíte úroveň kvality práce a zároveň vytvoříte i uchováte firemní know-how.