Reference

VEZEKO s. r. o.


Implementace:
10/2014 - 05/2015

Počet zaměstnanců:
220

Počet uživatelů:
40

„Již při procházení implementační studie se nám zamlouvalo, jaké možnosti QI nabízí. Při implementaci samotné bylo nejdůležitější zachovat flexibilní výrobu, zajistit bezchybný převod stávajících dat z původního systému a posunout některé agendy o úroveň výš. To vše QI splnilo.“

David Nováček, vedoucí nákupu

Více než dvacet let se společnost VEZEKO s. r. o. zabývá výrobou a servisem přívěsů. Na prvním místě jsou pro ni zákazníci a jejich specifická přání. Schopnost vyhovět téměř každému EZEKO řadí na špičku v oboru. I díky tomu nákladní přívěsy, návěsy nebo také automobilové nástavby z Velkého Meziříčí jezdí téměř po celé Evropě – z celkové produkce společnosti VEZEKO tvoří téměř 80 % export do zemí Evropské unie.

Cíle projektu

  • Řešení na míru: Zajistit chod softwaru, který zaštítí každodenní fungování celé společnosti a umožní i následné zakázkové úpravy v souladu s vývojem firmy.
  • Propojená a relevantní data: Dosáhnout konsolidovaných a aktuálních informací napříč všemi agendami společnosti.
  • Možnost práce s čárovými kódy: Usnadnit práci zaměstnancům a zpřehlednit příjem i výdej výrobků.

Společnost se specializuje nejen na inovaci stávajících typů, ale také na vývoj zcela nových produktů. Proto ve svém konstrukčním oddělení zaměstnává tým odborníků, který úzce spolupracuje s vývojovou dílnou. VEZEKO také disponuje moderním showroomem.

Flexibilní systém pro flexibilní firmu

VEZEKO od svého vzniku prochází neustálým vývojem, který doplňuje rozšiřování kapacit výroby. Proto společnost v roce 2007 vsadila na IT technologie. Výrobce původního softwaru ale ukončil své působení, VEZEKO muselo začít s přípravou výběrového řízení pro nový informační systém.

Do užšího výběru postoupily tři produkty. „Informační systém QI zvítězil díky vynikající prezentaci. Oslovila nás i pružnost tohoto softwaru – zcela se dokázal přizpůsobit našim potřebám,“ popsal vedoucí nákupu David Nováček.

Pro lepší ilustraci možností QI připravila firma Melzer, spol. s r. o., která systém posléze naimplementovala, referenční návštěvu u největšího českého producenta zámků společnosti TOKOZ a. s. Ta tento software využívá od roku 2011.

Implementace proběhla bez komplikací. Hned v úvodu byly spuštěny základní funkce systému zároveň s několika zakázkovými úpravami. Díky tomu mohl implementační partner se specifickými požadavky VEZEKA aktivně pracovat. „Společnost Melzer tyto funkčnosti na míru ladila již od začátku ke spokojenosti všech uživatelů. Jsme specialisté na zakázkovou výrobu, sami musíme být velmi flexibilní, proto jsme tento přístup ocenili. Celá implementace byla prováděna na vysoké úrovni,“ řekl Nováček.

Proškolení jako základ úspěchu

Zároveň se zaváděním systému probíhalo i školení uživatelů. Ti byli vzděláváni v závislosti na svých pracovních rolích. „Zpočátku nás překvapila časová náročnost kurzů, s odstupem času ale vidíme, jak důležité bylo kvalitně proškolit zaměstnance ještě před koncem implementace. Vynaložené úsilí se nám několikanásobně vrátilo, protože při ostrém provozu již každý věděl, co přesně má dělat. Pečlivě proškolení uživatelé okamžitě zvládli svou agendu,“ doplnil Nováček.

Přehledné a ucelené informace

QI nyní podporuje řízení celé společnosti. Díky tomu VEZEKO získalo propojená a relevantní data. „QI zajišťuje návaznost mezi všemi agendami, například jde o mzdy, stravování, docházku a výrobu. Zároveň poskytuje neomezené využití filtrů,“ doplnil Nováček.

Dalším přínosem je nárůst objemu výroby o 12 procent při stejném počtu zaměstnanců. Systém totiž výrazně usnadnil a zrychlil práci většiny uživatelů.

Výdej výrobků i jejich příjem k servisu usnadnilo zavedení podpory práce s čárovými kódy. QI tak zajišťuje přehlednější pohyb zboží. VEZEKO při inventurách ušetří více než 30 procent času.


Hlavní přínosy implementace QI

  • Nárůst objemu výroby o 12 procent
  • Konsolidovaná a aktuální data
  • Zjednodušení i zrychlení práce zaměstnanců
  • Zavedení podpory práce s čárovými kódy
  • Časová úspora 30 procent při inventurách
  • Neomezené využití filtrů ve všech agendách
  • Možnosti zakázkových úprav při růstu firmy

Stáhnout případovou studii v PDF >>


Použité moduly