Reference

RAMET a. s.


Implementace:
02/2008 – 08/2008

Počet zaměstnanců:
166

Počet uživatelů:
45

„QI zcela zprůhlednilo tok procesů ve firmě a překvapilo mě, jak moc nám pomohlo zpřesnit plánování výroby, které je v našem oboru velmi náročné.“

Ing. Rudolf Vácha, generální ředitel

Společnost RAMET C.H.M., a.s. je významným českým výrobcem pasivních i aktivních radiolokačních systémů. Vznikla roku 1992, ovšem počátek její existence navazuje na zkušenosti leteckého průmyslu podniku LET Kunovice s tradicí od roku 1955. Je členem Asociace obranného průmyslu České republiky.

Cíle projektu

  • Kontrola procesů ve firmě: Spojení oblasti vývoje, výroby, obchodu, ekonomiky a servisu.
  • Propojení dat: Přístup ke všem informacím v rámci jednoho systému.
  • Vyhodnocování zakázek: Zpětné vyhodnocování nákladů za účelem efektivity a dalšího plánování výroby.

Významným projektem Rametu je výzkum, výroba a následný prodej v oblasti policejních měřičů rychlosti vozidel. Dalšími výrobky jsou primární a sekundární radary určené pro řízení letového provozu na letištích. Speciálním produktem jsou i antény v různých kmitočtových pásmech. Pro zvláštní uživatele především z armády jsou určeny pa- sivní radiolokační průzkumné systémy. Rozvoj společnosti a specifika zakázkové výroby kladou nároky i na informační technologie.

Proces implementace

Společnost od devadesátých let využívala systémy pro ekonomiku a pro výrobu na bázi DOSu, které pracovaly nezávisle na sobě. V rámci rozvoje podniku bylo managementem společnosti vypsáno výběrové řízení na komplexní informační systém. Výběrového řízení se zúčastnilo několik výrobců informačního systému. „QI naplnilo naše očekávání v přizpůsobení se našim potřebám. Rozhodujícím faktorem byla záruka kvalitní implementace a cenová dostupnost řešení,“ dodal Ing. Rudolf Vácha, generální ředitel společnosti. Samotná implementace probíhala ve dvou fázích. V první fázi se rozjely ekonomické a obchodní moduly. Na ně navazovala implementace modulů pro plánování výroby. Opět se potvrdilo, že čím kvalitnější příprava, tím lépe probíhá realizace: „Ceníme si toho, že se vše podařilo časově, finančně a hlavně obsahově zvládnout. TPV a výroba byly hodně složité a velmi specifické,“ okomentoval Ing. Rudolf Vácha, generální ředitel společnosti, který vedl implementační projekt v Rametu.

Zlepšení plánování výroby

Zakázka od zakázky se liší. Specifika výroby tak kladou důraz na flexibilitu informačního systému a zvládnutí pestrosti probíhajících procesů, obzvláště v oblasti vývoje a výroby. V rámci zakázkové výroby dochází častěji k obměně zákazníků. To klade vysoké nároky na přesnost kalkulace, plánování materiálů a kapacit. QI také podporuje rychlou změnu obchodních procesů. Ing. Rudolf Vácha dodává: „V QI sledujeme zakázky v reálném čase, a díky tomu můžeme vyhodnocovat jednotlivé kroky výroby a následně optimalizovat její plánování. Zlepšilo se časové plnění zakázky a díky zpětnému vyhodnocování nákladů jsme výrobu zefektivnili o 15 % v průběhu jednoho roku od implementace QI.“

Kvalitní servis a komunikace se zákazníky

Procesy v rámci výrobního podniku nekončí prodejem, důležitý je i následný záruční a pozáruční servis výrobků a komunikace se zákazníkem. QI operativně přijímá servisní požadavky a uživatel využívá vazeb mezi servisem, výrobní zakázkou, výrobkem a zákazníkem. „Díky jednoduše přístupným informacím na jednom místě je i následný servis svižnější, stejně tak je komunikace s našimi zákazníky jednodušší,“ doplnil Ing. Rudolf Vácha.


Hlavní přínosy implementace QI

  • Okamžitá dostupnost aktuálních informací
  • Zpětné vyhodnocování nákladů
  • Zlepšení komunikace v rámci servisu se zákazníky
  • Úspora času a administrativy
  • Zpřesnění časového odhadu zakázek

Stáhnout případovou studii v PDF >>


Použité moduly