„Do práce chodím stále rád,“ říká po 20 letech majitel úspěšné firmy

18. 8. 2016 · Inspirace

Když se firmě daří, obvykle to poznají její zaměstnanci, v případě společnosti CECHO – BOHUMIL CEMPÍREK s. r. o. má z jejího úspěchu užitek celá obec. V Polničce, kde firma sídlí i vyrábí, totiž aktivně uplatňuje přístup společenské odpovědnosti. Jaký je příběh firmy, která je jediným výrobcem systémů horkých vtoků v České republice a nedávno oslavila 20 let na trhu?

Historie společnosti CECHO začíná v období po sametové revoluci. „Původně jsem pracoval ve státním podniku, potom přišla privatizace. Společně s německým partnerem jsem se podílel na vybudování firmy Hettich ve Žďáru nad Sázavou. Pak ale následovala další etapa. Spolu se synem jsme téměř 10 let pracovali na českém a slovenském trhu pro firmu EWIKON. Vzhledem k tomu, že naše ambice byly v oblasti výroby systémů horkých vtoků, což nebylo v souladu s koncepcí firmy EWIKON, vstoupili jsme do spolupráce s americkou společností ORYCON a začali rozvíjet výrobu těchto systémů jako jediní v rámci českého a slovenského regionu,“ vzpomíná zakladatel, jednatel a ředitel CECHA Bohumil Cempírek.

Protože se zájem zákazníků stále zvyšoval, začalo CECHO rozvíjet také výrobu. Dnes disponuje vlastní nástrojárnou i lisovnou a zabývá se jak výrobou forem a plastových dílů, tak i prodejem lisů a normalizovaných dílů širokému spektru zákazníků. „Jako konstruktér jsem viděl v tomto odvětví významný potenciál. Markantní rozvoj firmy ale plánovaný nebyl,“ shrnuje pan Cempírek. S výrobky z CECHA se můžete setkat například v luxusních vozech Audi, ale také ve škodovkách či tiskárnách Xerox.

Tajemství úspěchu CECHA je ve vstřícném přístupu k zákazníkům. „Neklademe si velké cíle, jen se snažíme reagovat na potřeby našich klientů. To vše by ale nešlo bez softwaru, který podporuje naše firemní procesy. Již několik let používáme informační systém QI, ten řídí naše obchodní a marketingové aktivity, skladové hospodářství a zároveň zajišťuje i ekonomické a personální záležitosti. Všechny tyto procesy jsme potřebovali navázat na výrobu, což QI v každodenní praxi spolehlivě zajišťuje,“ říká Bohumil Cempírek.

 

cecho_budova

 

V CECHU pracuje 110 lidí, společnost tak přispívá k zaměstnanosti ve skoro tisícové Polničce a vůbec celém okresu. Firma ale v duchu společenské odpovědnosti pomáhá i jinak. Nejen pro své zaměstnance přestavěla historickou budovu, dřívější sídlo, na sportovní centrum. „Fyzické zdraví je důležité. Proto chceme zaměstnance v aktivním pohybu podporovat. Sportovní lekce v našem centru navazují na konec směny, zaměstnanci navíc využívají zvýhodněné vstupné. Součástí je také posilovna,“ vysvětluje pan Cempírek. Do jediného fitness v obci mohou přicházet i místní. „Vybudovali jsme koncepci, která vychází vstříc matkám a jejich dětem. Zatímco ženy relaxují například při pilates, zumbě nebo power józe, o děti je postaráno v různých zájmových kroužcích. Zabaví se například hrou na flétničku, tvoří ve výtvarných dílnách nebo se učí anglicky. Všichni se pak společně mohou posadit do kavárny v suterénu,“ doplňuje pan Cempírek.

Společnost o své zaměstnance pečuje také na pracovišti. Celá firma se nedávno přemístila do nové budovy s prostornou jídelnou. „V kooperaci se zaměstnanci jsme vybírali formou ochutnávek dodavatele jídla. Každou porci dotujeme z 50 procent. V létě pro děti našich zaměstnanců pořádáme příměstské tábory. Přispíváme na ně, proto si je může dovolit každý,“ vypočítává aktivity pan Cempírek, který je v Polničce zároveň starostou. Nejen proto firma úzce spolupracuje s obcí, připravila například nové dopravní značení nebo podporuje zdejší školu. „Naše vize je budování prestižního prostředí. Staráme se o to, aby do Polničky lidé přicházeli za prací a jejich děti zde mohly navštěvovat moderní vzdělávací zařízení. Zároveň se snažíme vychovávat i novou krev pro náš obor. Pro studenty okolních průmyslových škol a učilišť pořádáme nástrojářský kurz zaměřený na výrobu plastů,“ říká pan Cempírek. Důkazem toho, že se CECHu jeho vize daří naplňovat, je jeho předloňské 2. místo v krajské soutěži Podnik přátelský rodině. „Úspěchu dosahujeme i díky tomu, že vše děláme s chutí. Do práce chodím stále rád, myslím, že se zaměstnanci mám nadstandardní vztahy. Díky častým setkáváním udržujeme i na pracovišti rodinný charakter,“ dodává pan Cempírek.